första advent

Jag trodde nog aldrig att jag skulle kunna säga at jag saknar skolan. Men jag kan ju säga att jag hade fel!
Jag saknar skolan, klassen och alla vänner. Visst, jag trivs jättebra på min praktik och där är roligt och allt, men jag känner mig så avskärmad från allt annat och alla andra. Jag känner faktist inte för att vara på praktiken i tre långa veckor till... Jag är nästan bara i Gemla hela tiden. Och visst, jag är ju med Ellen ofta, jag träffar David, Emma och Nicke med ibland, men jag saknar alla mina andra vänner. De i skolan och friidrottarna! Denna veckan som har varit har jag inte tränat en enda gång. Jag har varit småsjuk, eller inte haft tid eftersom jag jobbat. Jag längtar tillbaka till skolan. Iallafall just nu, för jag kan nog sätta vad som helst på att efter jullovet och några veckor framåt kommer jag sitta och klaga på att vi har så mycket i skolan och att jag inte orkar.
Men just nu känns det jobbigt.

Idag var det julskyltning i Växjö. Yay! Från början var det Ellen, David, Nicke, Emma, Erika, Adam och jag som trotsade kylan och regnet. Men David och Emma åkte hem efter kanske en halvtimme, och Nicke skulle äta på Akropolis med sin mamma tror jag. Var väl kul så länge de var med...
Även om det inte alls var lika roligt som förra året, hade jag ändå kul. Ellen och jag lyckas för det mesta göra något bra och roligt av allt! Det roligaste var nästan att jag träffade så mycket folk från klassen (och då högg det faktist innombords, jag saknar ju.)

Kom hem för en liten stund sen, äntligen har jag fått tillbaka kännslen i fingrarna!
Jag sitter och lyssnar på Darins nya låt "Breathing your love", jag kan inte annat än att älska den. Den är hur bra som helst (och jag är ju faktist ett gamlat Darin-fan).

Det ändå dåliga med idag, det är att jag känner hur ågesten växer innombords, denna kvällen kommer bli jobbig.

Kommentarer
Postat av: ea

Du står ut, jag vet hur det känns! Jag höll på att bli galen ett tag under min praktik. Men ni får träffas extra mkt under jullovet;)

2008-12-01 @ 13:35:12
Postat av: sara

åh! :D ja.. darinfan va du innan ja ;)

å nu är han tillbaka!

den låten är asbra tycker jag (:

2008-12-06 @ 22:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0