idag ger jag ris och ros.

(och ännu en dag har sprungit förbi)
Äntligen har jag träffat Sandra på jobbet! Idag satt hon och jag och pratade riktigt ordentligt inne i glasrummet på halvtio fikat. Det var helt enkelt väldigt mysigt och uppskattat! Jag är glad att vi pratar så pass mycket som vi gör nu, för 10 års vänskap kan man inte bara kasta bort sådär! (och jag kan knappt tro det, tio år det är lång tid!)

Igår var jag arg på Länstrafiken. Idag är jag arg på Länstrafiken.
Idag efter jobbet skulle jag åka 16,18 bussen in till Vallen för att hjälpa till som funktionär, det var någon klubbkväll för alla aktiva. När jag bara hade en liten bit kvar till min hållplats, så tycker jag att jag hör en buss. Och mycket riktigt, visst var det bussen som kom. Jag fick springa, men jag visste att egentligen var det meningslöst. Det var för långt kvar och jag missade bussen. Jag tittade på min klocka och den var 16.18. Bussen var för tidig, eftersom den ska vara vid Macken då, inte vi min hållplats. Nästa buss gick 17.30, så jag gick bort till Ellen medan jag väntade. Jag fixade lite med hennes blogg, sen fick jag nojja och gick 10 minuter innan bussen skulle gå. Jag satt helt ensam i mörkret och frös. Och där satt jag, klockan blev halv, fem över halv, tjugo i... Vid kvart i kom bussen. En kvart försenad. Visserligen bad busschaufören om ursäkt, men ändå. Det är surt.
Antingen är bussarna för tidiga, eller försenade. Kan de aldrig vara i tid?!

När jag väl kom in till Vallen, så visade det sig att de inte behövde min hjälp. Det var tillräckligt med folk där för att det skulle kunna fungera ändå. Hade jag vetat det så hade jag aldrig åkt in. Jag hade sluppit bli irriterad och stressad över bussarna. (och framför allt, jag hade kunnat göra något vettigt av min eftermiddag!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0