Aliki Björn

Igår kväll tog jag och Erika ut bilen på en liten utflyckt, eftersom Erika är så snäll att hon ville köra ut mig till Aliki.
Allt började bra, vi kom till Hovmantorp och sen... Sen gick det mindre bra. Jag och Erika fattade inte hur vår GPS fungerade, så vi skulle lite på mig och att jag skulle hitta (vilket inte var klkot eftersom jag bara varit hemma hos Aliki en gång, och den gången åkte vi buss, då tänker man inte så mycket på hur det ser ut). Vi körde vilse lite, sen svalde vi vår stolthet och ringde till Aliki så hon fick guida oss rätt. Och tillslut kom vi fram!
Kvällen spenderade vi först framför TV:n och Körslaget med mamma Marie och mat! Sen tittade vi på Kvarteret Skatan i Alikis säng och sen var vi pömsiga och somnade.
Idag gick vi upp halv elva, sen kom Emma, en kompis till Aliki och vi tog på oss varma kläder och begav oss ner till den frusna sjön som ligger precis jämte hennes hus. Vi hade tagit med oss en engångs-grill, korv, majskolvar och varm choklad. Så på förmiddagen myste vi ute i solskenet på isen, verkligen gosigt!
Resten av de fem timmarna jag var hemma hos Aliki låg vi i hennes säng, ner bäddade under täcken och filtar och med lager av kläder på oss och tittade på Kvarteret Skatan och sov. Otroligt mysigt.

puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0