vinterlek



Vintern har nästan alltid kännts som att den påminner mig om när jag var liten. Då var det alltid kallt och snö, man kunde åka pulka och de spolade grusplanen vid skolan så att man kunde åka skridskor där.
Så idag när jag, David, Ellen, Emma och Nicke både åkte pulka och skridskor kom barnasinnet fram.
Att åka två stycken i en pulka och bilda ett tåg med de andra är sjukt skoj, och ännu roligare är det när man välter och kraschar. Att bli helt varm och svettig och blöt är bara mysigt.
Och skridskor sen... Det är inte ofta man åker det, och visst är det roligt att vi så kallade "vuxna" ser ut som Bambi på hal is, medan småungar åker som gudar (men jag måste säga att jag tyckte jag åkte riktigt bra idag). Idag briljerad jag och David på isen, vi gjorde köttbullen och lite andra jätteimponerande konster!
Dock STORT minus att man håller på att frysa tårna av sig när man åker skridskor... Plus är att det är extra mys att komma in, och dricka varm choklad (men i vårt fall idag blev det kaffe)

Imorgon blir det med pulka, det kommer bli niice!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0