Djungeltelegrafen

Idag rånade jag min sparko på pengar, så jag kunde köpa fika till mentorstiden, som jag verkligen längtade till idag på lektionerna, haha.
Efter att jag kommit över mitt totala nederlag en liten bit (är fortfarande down) från redovisningen hade vi matte, då vi förberedde oss för det nationella provet som vi ska ha på tisdag. Och det som vi ska ha veckan efter det. Gick ganska bra, jag och Elin satt och jobbade med de lite svårare uppgifterna som Håkan gett oss. Känner mig helt okej nöjd med det. Men måste jobba lite hemma i helgen med. Precis som jag måste göra med SOMS. Och med engelskaboken...

Anyhow, när det äntligen var dags för mentorstid (fika, fika, FIKA!) så hade jag lugnat ner mig ännu mer sen mitt nederlag, haha. Alla började lugnt med att fika på sina kakor och gud vet allt de hade med sig. Jag skulle hålla i lekarna idag, som känns lite som min uppgift här i klassen. Började med hänga gubbe som en introduktion på eftermiddagen. Ordet jag hade var Djungeltelegrafen. Riktigt snyggt eftersom det var den leken vi skulle leka sen! När vi väl kom så långt att vi lekte djungeltelegrafen tyckte jag att alla var riktigt duktiga och jag tror de flesta uppskattade leken, den är sjukt rolig. Saknade dock Spanien då, eftersom vi lekte den massa där.


Här leker vi! Och jag säger GRATTIS till OP08A, nu är nu officiellt med i djungeltelegrafens magiska värld haha.
Och för er som vill se hur den går till, kan kolla min Facebook, finns ett videoklipp från Spanien när vi leker den!

Träffade Ellen på bussen hem från skolan, bestämmde att jag skulle med henne hem och spel lite Super Mario med henne. Var ganska grym idag, iallafall mycket bättre än sist jag spelat! Vid sex cyklade jag hem och åt och umgicks lite med mamma och pappa. Sen har jag suttit här vid datorn och lagt in bilder från fikat idag då och sorterat in alla bilder jag har på klassen i mappar, där jag skrivit vad vi gjort och vilka datum det varit. Är förbered för DVD:n jag ska göra när vi tar studenten! Haha.
Har skrivit på arbetet om Kubakrisen med. Just nu är jag uppe i 2 minuter och 16 sekunder. Det ska ta ungefär 5 minuter. Det här kirrar jag! Skickade in loggboken nyss med.

Så vet ni vad? Nu förtjänar jag fan i mig en tallrik glass. Hahaha

Kommentarer
Postat av: sara

haha , ja tyckte oxå att jag förtjänade glass idag, så jag tog en stor tallrik med glass innan! :D muuuums

2009-05-05 @ 21:25:29
URL: http://saarah92.blogg.se/
Postat av: svar - sara

haha rätta takter!

glass är underbart :G

2009-05-05 @ 22:10:10
URL: http://malin5cn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0