Ruggby

Sjukt nice dag igår (förutom om man räknar med det dåliga som hände)!
Det var ruggby-hysteri på Teknikum, eftersom det skulle spelas en match mellan Teknikum och Katedral. Tyvärr så gick själva uppladdningen som bestod av att Teknikums lag sprang runt på vår skola och på Katedral iklädda sina sexiga shorts och fina tröjor (och tacklade ner en stackars Katedral-kille, som blev översprungen på kuppen) och skrek och hade sig, bättre än själva matchen. Även om jag hejade och skrek som en idot sen, gav inte det resultat. Katerdal fick till en, eller två, lyckoträffar och vann... Men vad jag hörde så hade de ett litet fuskknep, så jag låter dem vara glada till fusksegern =) haha. Men, bra jobbat pojkar som gjorde en bra match!

Efter skolan och matchen träffade jag syster (jag älskar dig, förlåt) och Ellen. Vi gick lite i affärer och köpte glass. Sen åkte jag bussen hem till Issa. Aliki, Elin, Martina och Lisa var där med. Vi beställde pizza och satt och pratade massa om allt mellan himmel och jord. Vid halv åtta-tiden gick vi ner till Evedal. Det skulle vara en liten fest där för att fira matchen eller vad man ska säga. När vi kom dit var det en tapper skara på kanske 8 pers där som satt och grillade. Vi fick igång dem att spela lite kubb. Det var alla som var där från min klass, mot treorna. Vi vann överlägset! För att de skjöt ner kungen... Haha. Kom mer folk sen, tror vi va 30 pers som mest, klent med tanke på att alla kommunla skolorna fick en inbjudan. Jag hade iallafall riktigt kul. Satt och pratade massa med bla. Aliki och Tommy! =) Mysig kväll. Tråkigt att treorna tar studenten snart, nu när vi börjar bli så bra vänner :( ;) 


Teknikum (randigt) vs Katedral (vitt)
Martina, skicka alla dina bilder?! =)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0