Ullared - Valborg - dåtid - nutid

Vi börjar med i torsdags, gick stolt upp vid fem och när klockan var sex åkte vi och hämtade Ellen sen var vi påväg mot Ullared. Jag sov hela bilresan dit och har nu fått veta att jag ser arg ut när jag sover! Anyhow, det var knappt något folk när vi kom dit, sjukt skönt att kunna röra sig fritt utan att vara rädd hela tiden för alla galna tanter med sina gubbar som kör kundvagn hänsynslöst... Började med att titta på kläder! Jag hittade massa fint. Köpte ett par byxor, 2 tunikor, 2 t-shirtar, 2 bikini, trosor, leggings och strumpor. Tror det var allt, haha. Sen blev det lite småplock med, öronhägen, toffsar och sån skit. Var klara inne på Ge-kås vid elva-tiden. Eftersom alla utom jag (som var vrålhungrig)  tyckte det var för tidigt att äta, gick vi i affärerna utanför med. Och alla utom mormor kom därifrån med ett par nya skor. Mina skor jag köpte är kärlek, på riktigt alltså. Jag har fått skomani... Innan vi åkte hem åt vi pizza/lasagne/sallad. Och på vägen hem var det en bil som krockat med en älg. Och älgen låg i diket och sprattlade med benen. Hemsk faktist. Annar var det en mysig liten resa!

Det blev till att göra sig iordning snabbt när man kom hem, för vid halv sju åkte jag, Erika och Johanna bussen til stan. Vid nio-tiden kom jag till Johan och äntligen fick jag träffa allt Spanien-folk som förövrigt är sjuk nice! Allt var helt galet. Var för sena för att se brasan i tid, när vi gick mot sjön så gick allt folk därifrån. Så vi vände. När vi varit hos Johan en stund kommer Tagge till mig och säger att han träffade Aliki innan. Så jag ringer henne och hon, Issa och Jennie är vid donken. Så jag drar med mig Johanna och Ellinor dit och träffar dem! Och när jag kommer så står de och pratar med killarna från Teknikum, bland annat Filip och Tommy som paktade mot mig i Stalker-tävlingen. Men det var ändå sjukt nice att prata med dem! Haha, bjöd med mig alla till Johan, men det bara Aliki och co som hängde på. Väl hos Johan så stötte jag helt plötsligt på Jesper! Vi stod ute och snackade i ungefär en timma. Sen ringde vi David men inget svar och efter ett tag fick vi tag i han och han cyklade ner till stan och mötte oss. Var lite hos Johan sen igen, men stack därifrån. Jag och David gick till Teleborg och sen sov vi.

Igår var jag hos David då, åkte hem runt fyra och satte på mig min nya svarta bikini och låg ute på soldäcket och stekte lite. Åt glass... Drack cola och läste min engelskabok. Jag låg där ute i en och en halv timme och läste och läste och läste och när jag tillsut gav upp hade jag läst 22 sidor... Jag kan verkligen inte läsa på engelska! Iallafall, runt sju kom Erika och Adam hem, vi packade ihop lite mat att grilla, sen stack vi till Öjaby och var med några i Erikas klass. Jag kände mig utanför först, men sen spelade vi kubb och jag ägade dem totalt! Åkte hem en stund senare, sen ringde Ellen och ville att jag skulle göra henne sällskap med hennes Super Mario- spel, så jag var hos henne en stund. Sen hem och sova.

Snart ska jag nog bort till Ellen och sola med henne. Vill göra något kul ikväll! Får se vad som händer! :D


Här har vi en bild på mig, Ellen och mamma från Ullared. Så jävla nice är den!
Kommer kanske någon bild från Valborg lite senare! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0