lördag kväll och ...

... jag går sakta mot döden här i min ensamhet.
Haha har verkligen sjukt tråkigt. Trodde Ellen skulle hem, men nej, hon skulle sova hos sin pappa i stan, så när jag ringde henne sa hon att jag kunde komma till Teleborg om jag ville och göra henne sällskap. Och det ville jag ju! Men kommer inte in till stan, en buss hade precis gått när jag pratade med pellen, för fyra minuter sen om man ska vara exakt. Så nu sitter jag här, ensam och övergiven.

Anyhow, kan ju roa mig med att berätta om hur gårdagen och idag-dagen har varit.
Vi var ju hos Jennie i Grimslöv igår! Så efter skolan, efter redovisningen på engelskan som jag överlevde utan större men, var jag tvungen att åka hem en snabbis för jag glömt mina linssaker, åkte hem kvart över två och åkte in igen tio över tre, great! Träffade Aliki och Kenneth på stationen, sen följde de med mig till mormor där jag bytte om och höll på. Sen gick vi ner till stationen igen och på vägen dit hittade vi Bajen och Tobbe och en liten Jesper! Runt halv fem kom David också. Sen gick vi till bussen och då kom Frida med. Bussresen dit var ett äventyr... Eller något. Men väl framme i Grimslöv mötte Jennie, Andreas, Emmelie och Emmelies vän oss på cykel, sen gick vi till Jennie. Två av Jennies vänner från Grimslöv var också där, Ellinor och Jennie tror jag  de hette! Och vid sju-tiden kom Issa och Fredrik. Vi grillade och mös, lekte Djungeltelegrafen lite! Det var sjukt nice iallafall, sjukt trevlig folk! Blev hämtade av Josse och stark runt tolv, sen sov jag hos David. Myyyys
(bilder från igår på bilddagboken för en gångs skull!)

Idag ringde min klocka vid kvart över nio, nästan precis samtidigt som pappa messade mig och frågade om jag var vaken, vilket jag var. Fader och jag bestämmde att han skulle komma och hämta mig tio över tio. Så David och jag åt frukost och sen var det dags att ge sig av. Åkte till bowlinghallen först och hämtade våra klot, sen åkte vi, plus 16 bowlare till från klubben, till Olofström i Blekinge tror jag haha. Vi skulle spela klubbmästerskap. Och det gick riktigt bra! Vi spelade åtta serier och jag fick totalt 1260 poäng. Min bästa serie låg på 176 poäng och jag fick i snitt 157,5 poäng. Plus att jag tog två hål som är svåra! Och som grädde på moset så vann jag bland damerna, med nästan 300 poäng. Och pappa vann bland herrerna. Och totalt kom jag väl kanske på 10:onde plats av 18. Ändå nice! Efter vi bowlat åt vi, sen spelade vi minigolf också innan vi åkte hem. Banorna låg innomhus, ovanför bowlinghallen. Nice!


Jag vann över pappa på minigolfen! Fick 53 slag på 18 banor, pappa fick 61! Tror det är första gången i världshistorien jag är bättre än min far på minigolf. Men bäst var Ivar, en söt gubbe på 80 år eller något, som fick 39 slag! WOW. Och inte nog med det, han är grym på bowling med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0