Candide, Candide!

Just nu blåser det som in i! Jag befarar att vårt tak på huset snart kommer flyga av. Inte nog med att det blåser, det är så satans kallt inne. Jag sitter med tjocktröja och raggsockar och fryser fortfarande häcken av mig. Vad är det här? Det ända jag begär är att det ska vara varmt inne, nu när det är så kallt ute. Men nähä. Det kan ju jag få tro!

Jag valde att stanna hemma ikväll som ni säkert förstår. Jag måste läsa min svenskabok stenhårt, eftersom den ska vara utläst på tisdag och jag är på sidan 22... Men seriöst, jag fattar ingenting av den. Den är skriven på gamal svenska, så jag förstår ungefär hälften av orden utan att överdriva. Och jag tycker det är ganska svårt att läsa något som gör att man nästan vill ta sitt liv. Nä, men ni fattar vinken.


Visst ser den kul ut? Eller något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0